中村 稔行

プロフィール

氏名 中村 稔行 / NAKAMURA Toshiyuki
所属 外国語学部国際コミュニケーション学科
職名 特別任用講師
専門分野 第二言語習得(日本語教育)

最終学歴

  • 1993年3月 新潟大学経済学部経済学科卒業
  • 2010年10月 モナシュ大学大学院人文学部修士課程修了
  • 2017年3月 モナシュ大学大学院人文学部博士課程修了

取得学位

  • Master in Applied Linguistics for Language Teachers (応用言語学、モナシュ大学) 2010年

所属学会

  • Japanese Studies Association of Australia (JSAA)
  • Applied Linguistics Association of Australia (ALAA)

研究活動

  • 日本語学習者の学習動機づけに関する研究

教育活動

  • [教育方法・内容の工夫]
    学生一人ひとりが自分の考えやアイデアを出しあい、また自分の成長や変化を感じることができるような教室になるよう心がけています。

主要研究業績

主要論文
  • Motivations for learning Japanese and additional languages: A study of L2 self-image across multiple languages. New Voices in Japanese Studies 7, 2015.
  • A comparative analysis of Japanese language learners’ motivation in Australia and Korea. Innovation in Language Learning and Teaching, 2016.
学会発表
  • Japanese learners’ motivation: An analysis of future L2/L3 self images. International Conference on Japanese Language Education (ICJLE), University of Technology Sydney, Sydney, July 2014.
  • L2/L3 motivation: A comparative study of future L2 self-images of Japanese language learners. Japanese Studies Association of Australia (JSAA) Conference 2015, La Trobe University, Melbourne, June 2015.
  • A comparative analysis of L2 self-images of Japanese language learners in Australia and Korea. The combined conference of the Applied Linguistics Association of Australia (ALAA), the Applied Linguistics Association of New Zealand (ALANZ) and the Association for Language Testing and Assessment of Australia and New Zealand (ALTAANZ), University of South Australia, Adelaide, November 2015.
  • Understanding Japanese language learners’ motivational dynamics: A comparison between Australia and Korea. International Conference on Japanese Language Education (ICJLE) 2016, Bali Nusa Dua Convention center, Bali, September 2016.
  • The dynamics of motivation for learning Japanese in Australia and Korea. Applied Linguistics Association of Australia (ALAA) Conference 2016, Monash University, Melbourne, December 2016.

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